27 lutego 2009

Tamarillo





TAMARILLO, pomidor drzewiasty, zgrabka grubolistna, zgrabka burakowata

(Cyphomandra betacea )

Kupiłam w supermarkecie na dziale z owocami. Już sam zapach nie bardzo przypomina owoc, ale pomyślałam, że warto spróbować coś nowego.

Owoc tamarillo, bo mimo moich doznań zapachowych i smakowych to owoc, naturalnie rośnie w Ameryce Południowej, dokładnie w Peru, Ekwadorze, Chile i Boliwi. Uprawia się je natomiast również na innych kontynentach i jest dość popularny.

Tamarillo wyglądem przypomina mi śliwkę. Osiąga od 3 do 9 centymetrów długości i występuje w kilku odmianach, różniących się kolorem i delikatnie smakiem. Ja testowałam najbardziej popularną odmianę, tamarillo czerwone.

Smak tamarillo nie jest powalający. Delikatnie podobny do pomidora, jednak mniej wyrazisty. Lekko kwaskowy, może trochę słodki.

Wyczytałam, że można wykorzystać ten owoc do zup, sałatek warzywnych i owocowych (fu!) jak również do pikantnych drinków.

Haha, czasem śmieję się, że rzeczy zdrowe zawsze nie są smaczne. Tamarillo potwierdza moją teorie. Owoce te są bardzo bogate w witaminy i mikroelementy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz