17 lutego 2009

Pomelo





POMELO , pompela, shaddock, pomarańcza olbrzymia

(Citrus maxima)

Pomelo pochodzi z Azji i jest największym cytrusem. Jego owoc potrafi mieć 20 cm średnicy i ważyć nawet do 2 kg. Skórka jest gruba, niekiedy nawet 5 cm, gąbczasta. Występują odmiany żółte, żółtozielone oraz pomarańczowe.

Nie jestem fanem cytrusów. Prócz pomarańczy i mandarynek, tak bardzo popularych, nigdy nie kupowałam innych cytrusów. Dopiero odwiedziny u Siostry pozwoliły mi odkryć smak tych wielkich owoców.

Pomelo smakuje jak połączenie pomarańczy i grejpfruta. Jego cząstki są bardzo soczyste, słodkie i sycące. Gorzkie jedynie wtedy, gdy nie przyłożymy się do jego obrania. Usuwanie skórki pomelo jest dość czasochłonne. Jest ona bardzo gruba, trudno oddzielić ją od miąższu, a potem pojedyńczą cząstkę należy dokładnie obrać z błonki, która jest gorzka i niesmaczna.

Nikogo chyba nie zdziwi fakt, że owoc ten jest bardzo bogaty w witaminę C.

Zajadam się teraz pomelo na śniadanie i kolację, podczas oglądania tv oraz szperania po necie :) Jeden owoc starcza mi na cały dzień!

11 komentarzy:

  1. Wczoraj zjedlismy pomelo - nasze nie bylo bardzo soczyste, smakowalo jak delikatna wersja grejfruta - chyba czesciej zaczne je kupowac :)dzieki za przypomnienie o tym owocku!

    OdpowiedzUsuń
  2. jeden owoc na cały dzień???? mi starcza na 10 min ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. hahah:) Noo to w takim razie, na ile starczy Pomelo zależy od wielkości żołądka:)
    Bo przyznaj, że owoc jest sycący i zdarzają się wielkie okazy:)

    Pzdr,
    Owocówka

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy się obiera pomelo tak czy nie


    Wiki

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomelo obiera się ze skórki, jak zwykłe pomarańcze, ale dodatkowo trzeba pozbyć się też białej błonki na każdej cząstce owocu:) Jeśli tego nie zrobimy, lub zrobimy niedokładnie nie będzie nam smakował... no chyba że ktoś bardzo lubi gorzki smak!
    Pzdr,
    Owocówka

    OdpowiedzUsuń
  6. Pestki można posiać w doniczkach - a owoc ma mniej goryczki -niż grejpfrut- który przypomina w smaku tonik -całkiem ładne roślinki wyrastają -

    OdpowiedzUsuń
  7. Może wie Pani coś o rokitniku i o noni ?

    OdpowiedzUsuń
  8. moje pomelo jest suche jak wata ...może jest stare?

    OdpowiedzUsuń
  9. dobry to owoc ale przeważnie trafiam na suchy i jest wtedy niedobry bardzo zadko trafic na dobry mokry bo tylko takie sa smaczne

    OdpowiedzUsuń
  10. mam pytanko zawsze jem są super a dziś trafiłem na bardzo gorzki czy taki też można jeść ( gorycz jak przy cykori do picia )

    OdpowiedzUsuń