29 kwietnia 2009

Gruszka D'Anjou



GRUSZKA CZERWONA D’ANJOU, beurre d’ Anjou, Anjou

Prezentowana dziś przez mnie gruszka jest spokrewniona z popularną europejską gruszą, jednak kształtem, kolorem oraz smakiem zupełnie odmienne.

Narodziła się w 19. wieku w Belgii lub we Francji.

Występują dwie odmiany tych gruszek:

1) zielona - barwa skórki nawet po dojrzaniu owocu pozostaje taka sama, podczas gdy w odmianach innych grusz, skóra robi się żółta,

2) czerwona – barwa skórki bardzo ciemno czerwona.

Udało mi się zakupić tą drugą.

Anjou nie ma tak charakterystycznej dla gruszek długiej szyjki, swym wyglądem bardziej przypomina małe mango. Skórka owocu jest dość gruba, porowata i bardzo ciemno czerwona. Miąższ dojrzałej gruszki jest kremowo biały, soczysty, maślany i słodki. Bardzo aromatyczny.

Najlepiej smakują świeże, ale nadają się do pieczenia, smażenia oraz gotowania. Gruszki tej odmiany są często wykorzystywane do sporządzania przetworów.

D’Anjou mają mniejszą zawartośc cukrów niż inne odmiany gruszek.

2 komentarze:

  1. hej :)
    baardzo mnie interesuja te banany, zwlaszcza jak one smakuja, powiedz gdzie mozna je kupic? rozumiem ze kupowalas je w Warszawie, a jak moge je kupic w Poznaniu? gdzie mam tego szukac, moglabys dac mi jakas podpowiedz... i ceny mnie interesuja ile kosztuje taka przyjemnosc za banana czerwonego czy banana z madagaskaru??? :) czekam na odpowiedz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepraszam, że odpisuje dopiero teraz.
    Wszystkie prezentowane przeze mnie owoce zakupiłam w Warszawie. Zwykle szukam ich w supermarketach i lepszych delikatesach. Bardzo dobrze zaopatrzony jest sklep Bomi i Alma. NIe wiem niestety gdzie w Poznaniu mógłbyś zakupić takie owoce. Po prostu szukaj. Najlepiej w czasie zimy:)
    Pzdr.
    Lilka

    OdpowiedzUsuń